søndag 24. april 2011

Kyllingrisotto med vårtrøffel

Trøffel kommer i mange varianter og på våren så er de milde og man får tak i en liten en til under 100-lappen. Det setter jo en ekstravagant spiss på måltidet.

24 april 2011 025

Lag risotto ved å frese litt sjalottløk  og hvitløk i olje og tilsett 2 dl arborio ris som du steker 1 minutt sammen med løken. Ha i 2 dl hvitvin og la det koke inn. Spe på med kyllingkraft (jeg hadde i gåsekraft igjen fra jul som jeg brukte og ga litt kraftigere smak). Fortsett å spe på til risen er kokt. Ca 15 minutter og 6-7 dl kraft.

Til risottoen så hadde jeg i litt hakket trøffel sammen med risen før jeg spedde i kraft, og la skiver over retten til slutt. Kyillingbrystene fra Holte stekte jeg i panne med et knust hvitløksfedd og litt smør.

Ingen kommentarer: